8 Ağustos 2016 Pazartesi

Avrupa’nın Gazbeton Lideriyiz!

Ülkemizde gazbeton ilk olarak 1950’li yıllarda Almanya’dan ithal edillerek İstanbul Hilton Oteli’nin yapımında kullanıldı. Buna müteakip kısa sayılabilecek bir süre sonunda 1963 yılında Türkiye’deki ilk gazbeton fabrikasının temelleri atıldı.



Yıllar içinde, ısı yalıtım bilincinin ve gazbetonun fark yaratan diğer üstün özelliklerinin anlaşılması ile gazbeton kullanımı giderek yaygınlaştı, üretici sayısı ve üretim hacmi arttı. Enerjinin verimli kullanılması gerektiğinin anlaşılması ve buna yasal zemin oluşturma çabalarının ardından gazbetonun da bu kapsamda ciddi bir fayda oluşturduğu görüldü ve talep her geçen gün yükseldi. Bunların yanında sektördeki rekabetin sektörün ve pazarın büyümesine sağladığı katkıyı ayrıca vurgulamak gerekir. Sektörde oyuncu sayısı arttıkça pazar da aynı oranda büyüdü. Ve nitekim 2015 yılı yani TGÜB’ünde 25. Yılında Türkiye, gazbeton üretiminde dünyanın önde gelen ülkelerinden biri, Avrupa’nın ise lideri konumuna geldi.

Günümüzde Türkiye, gazbeton alanında dünya standartlarında üretim yapan, önemli Ar-Ge çalışmaları ile inovatif ürünler geliştirebilen küresel çapta bir aktör konumundadır.

Ülkemizde  sahip olduğu toplam 13 üretim tesisi ile, gazbeton sektörü yıllık 5 milyon metreküp üretim kapasitesi, 4 milyon metreküp satış hacmine ulaşmış bulunuyor. Bu rakamlar Türkiye’yi Avrupa’nın lider gazbeton üreticisi yapmaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder