29 Kasım 2016 Salı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI VE GAZBETON ÜRETİCİLERİ EĞİTİM İÇİN BİRLİKTE YOL ALACAKLAR

Türkiye Gazbeton Üreticileri Birliği, yeni eğitim projesiyle sektörde “üretim” ve “iş sağlığı ve güvenliği” konularında bilgi düzeyinin artmasını sağlayacak.

TGÜB’ün 2016 yılındaki önemli projelerinden biri olan ve Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile hayata geçirilecek “Mesleki ve Teknik Eğitim Programı” kapsamında verilecek eğitimler ile TGÜB üyesi firmalarda üretimden sorumlu çalışanların, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalıklarının artırılması ve iş talimatlarına/yönetmeliklerine uygun çalışmalar gerçekleştirmelerinin sağlanması hedefleniyor. 40 saatte tamamlanması hedeflenen programda, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nce yayımlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları”na göre İnşaat Teknolojisi alanında eğitim verebilecek sektör deneyimine sahip alan öğretmenleri ve sektör deneyimine sahip mühendis ve teknikerler görev alacak.

TGÜB çatısı altında faaliyet gösteren gazbeton üreticilerinin üretim, iş sağlığı ve güvenliği konusunda eşit bilgi düzeyine gelmelerini sağlayacak olan program, 2017 yılının ilk çeyreğinden itibaren uygulanmaya başlayacak.




Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan programın uygulanacak olmasından dolayı duydukları memnuniyeti dile getiren TGÜB Genel Sekreteri Gülay Özdemir “Öğrenme kazanımları açısından sektörün ihtiyaç duyduğu bir konuya dokunabildiğimiz için memnunuz. İş kazası ve meslek hastalıklarından korunma yöntemleri, iş talimat ve yönetmeliklerine uygun üretim yapılması, tehlikelerden kaynaklanacak risklere karşı önlemlerin alınması gibi kazanımlar sağlayacak eğitim projesinin diğer sektörlere de örnek olmasını diliyoruz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder